به گزارش روابط عمومی بهزیستی مریم کرمی افزود: از آنجا که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری ممکن است برای بعضی افراد امکان پذیر نباشد، خط تلفن صدای مشاور بهزیستی برای ارائه مشاوره رایگان فعال است.
وی ادامه داد : خط مشاوره تلفنی رایگان ۱۴۸۰ برای ارائه ی خدمات مشاوره و روانشناختی برای بهبود سلامت تماس گیرندگان از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب فعالیت می کند و از ابتدای سال تاکنون بیش از ۷ هزار تماس موفق با این خط برقرار شده است.
کرمی بیان کرد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماسگیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماسگیرندگان و گوناگونی مشکلات آنها گاهی ضرورت دارد، برای دریافت خدمات روانشناختی و راهنمایی به مراکز مشاوره حضوری ارجاع داده شوند.
وی تصریح کرد : ۲۴ مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری دولتی و غیر دولتی نیز در سطح استان فعال است و از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۴ هزار خدمات مشاوره و روان شناختی حضوری در مراکز مشاوره ارایه گردیده است.
مدیرکل بهزیستی یادآور شد: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان سلامت اجتماعی در جامعه از طریق نیروهای متخصص روان شناس و مشاور در خصوص ارائه خدمات مشاوره و امور روان شناختی توسط مراکز مشاوره دولتی و غیر دولتی حضوری و صدای مشاور ( ۱۴۸۰ ) ، همچنین ارائه آموزش های تخصصی زندگی خانواده ، آموزش پیش از ازدواج ، آموزش های مهارت های زندگی و مدیریت رفتاری نوجوان و توانمند سازی خانواده در بلوغ و نوجوانی وغربالگری اضطراب کودکان ۵تا۶ سال و...اقدامات موثری انجام داده است.












نظر شما